PracticaVial es converteix en la plataforma més completa de recursos per treure’s el carnet de conduir. Abordem el seu canvi de posicionament, el seu rebranding i replantegem la seva web i aplicació.

PracticaVial, una autoescola per a tots

PracticaVial és la primera guia online existent a Espanya per a treure’s el carnet pràctic de conduir amb vídeos on s’expliquen els recorreguts d’examen de les principals ciutats del país. També és la primera empresa que llança al mercat un programa de gestió per a autoescoles.  

El seu model de negoci s’orienta tant al públic final com a les autoescoles tradicionals. A aquestes darreres, PracticaVial els ofereix la seva aplicació perquè puguin oferir serveis digitals als seus alumnes i competir en un entorn on comencen a proliferar les autoescoles online. 

PracticaVial arriba a Pixtin després de l’adquisició d’una plataforma per treure’s la teòrica online, fet que implica un canvi dràstic a la seva web així com un canvi de posicionament que haurà de ser transmès a través del branding.

A partir d’ara, PracticaVial es converteix en una One Stop Shop, és a dir, una plataforma de referència on tant les persones que volen treure’s el carnet com les autoescoles tradicionals que desitgen eines digitals poden trobar tot el necessari. PracticaVial deixa de ser una web per a convertir-se en un banc de recursos.

Un símbol universal

El canvi de posicionament a “centre de recursos” serà el punt de partida cap a una redefinició de la narrativa de marca, un rebranding i el nou disseny dels actius digitals i comercials de PracticaVial.

La nova marca pretén apropiar-se dels llocs comuns del sector autoescola com són el verd i la L de pràctiques. Es crea així una marca valenta i molt memorable que és fàcilment vinculable amb el sector per tota mena de públics. La marca ens serveix tant per crear el material destinat a l’usuari final com a les autoescoles, que, per la familiaritat dels símbols, ens veuen més com un aliat dins del món del carnet que no pas com una amenaça aliena.

Un banc de recursos

El nou posicionament de PracticaVial com a banc de recursos ja adverteix sobre la complexitat del projecte web. 

D’una banda, reuneix diferents tipologies de públics: des de persones que volen treure’s el teòric o la pràctica a autoescoles que busquen recursos per digitalitzar-se (classes en 3D, l’aplicació, el programa de gestió….). I d’altra banda, ajunta en una mateixa plataforma més de 5000 vídeos, classes en línia, tests d’examen, material de venda per a autoescoles, mapes, etc.

Dins de les decisions que es van prendre en el procés de crear la web, destaquem l’elecció d’un model freemium per a aquells usuaris que volen treure’s el carnet directament des de la plataforma. Això diferencia PracticaVial d’altres autoescoles digitals alhora que permet posar en marxa diverses estratègies de posicionament i captació de leads (contactes).

Amb tot, PracticaVial és, avui dia, un gran centre de recursos, un univers ordenat amb itineraris lògics que ofereix als seus usuaris, sigui quina sigui la seva procedència, una experiència de navegació satisfactòria.

App Store i Google Play