Reconvertim la web de la fundació Docomomo Ibérico en una pàgina de referència cultural per als interessats en el Moviment Modern de l’Arquitectura a la península.

Docomomo és una fundació dedicada a la conservació del patrimoni de l’arquitectura moderna a la Península Ibèrica. Compta amb un arxiu de més de 2.400 entrades que cataloga els edificis més rellevants del moviment modern amb fotografies, bibliografia, articles, tesis i documentació d’interès. Fins ara, era una referència obligada per a qualsevol acadèmic del sector; la Universitat de Harvard, per posar un exemple, és una de les seves institucions amigues. 

El repte d’aquest projecte era actualitzar el web i obrir-lo a un públic més ampli. Això ha suposat, per una banda, un canvi de disseny; però sobretot un canvi en l’estratègia de continguts i en la manera de mostrar-los i navegar-hi.

Un gir en el posicionament:
d’arxiu a museu

El principal valor de Docomomo Ibérico és la qualitat del seu contingut. Però era difícil accedir-hi per culpa d’una estructura confusa que feia que la navegació pels seus llocs web fos una mica feixuga.

A més, les fitxes es mostraven de manera molt tècnica i poc atractiva per a un públic generalista.

La principal solució estratègica adoptada ha estat la de generar noves maneres de visualització dels continguts a través d’exposicions, línies de temps, mapes, etc.

El sistema és el mateix que el que utilitzen els museus amb els seus fons. Es reordenen els quadres (en aquest cas les fitxes) segons temàtiques diferents oferint noves lectures dels mateixos continguts.

Això permet que, sense un gran esforç documental, la web estigui sempre presentant nous continguts. Però, a més, ofereix diferents capes de lectura que s’adapten tant a un públic especialista com a aquelles persones que desitgen un entreteniment més lleuger.

Una arquitectura i un disseny minimalistes

El disseny segueix premisses pròpies del moviment modern com el «menys és més» o «la forma segueix la funció» Detalls complexos com un sistema capaç de buscar entre mapes, fitxes, tesis, etc., queden reduïts a la seva mínima expressió com, en aquest cas, una lupa desplegable. Els colors escollits són el blanc, el negre i el gris mantenint un to neutre que dóna valor a allò que realment en té. La informació.

Una arquitectura i un disseny minimalistes

Una estratègia de comunicació diferenciada per usuaris

L’obertura del web a un públic més ampli obliga a revisar tota la comunicació. Si abans a la nostra base de dades només hi havia públic especialitzat, a partir d’ara les tipologies d’usuari es multipliquen; per això cal, abans d’abordar les estratègies d’atracció i captació, segmentar la base de dades segons les característiques. D’aquesta manera ens assegurem que, en el futur, els puguem oferir missatges i informació rellevant per a ells.