Campanya de civisme per a “la Trini”

Direcció d'art, Publicitat, Redacció publicitària

“Jo sí que soc de la Trini” és una campanya de civisme realitzada per a l’Ajuntament de Barcelona.

El veïnat del barri de la Trinitat Vella de Barcelona es queixava de la brutícia als carrers i la demanda va ser recollida pel districte de Sant Andreu que, al costat d’altres mesures, ens va encarregar aquesta campanya.

El nostre objectiu era fer una crida al civisme despertant l’orgull d’un barri –la Trini– que sempre ha tingut un fort vincle emocional amb els seus habitants. Per a complir-ho vam voler allunyar-nos dels imatges habituals d’aquest tipus de campanyes, és a dir, mans tirant elements a papereres, caques de gossos, imatges de contenidors, etc. Ens vam esforçar a buscar una sèrie de personatges antagonistes -aquells que no són de la Trini– per a construir un discurs sobre la base d’un clàssic: ells o nosaltres.

La campanya va discórrer en dues fases. A la primera únicament apareixien els personatges als quals no els importava el que passava al barri. Mentre que en una segona fase els cartells s’omplien de personatges reals del barri preocupats per la Trini.

Que la proposta va ser un èxit ens va quedar clar quan, en una tercera fase, vam anar als instituts per a realitzar un taller on els estudiants es feien el seu propi cartell sota el lema “jo sí que soc de la Trini”. Abans que els presentéssim la campanya tots la coneixien i ja s’havien fet seva la frase.

Cartells amb els antagonistes de la campanya

Adhesius pels contenidors

Cartell per les papereres

Ells o nosaltres

Cartell amb veïna

Cartell amb veïns

Folletó

Folletó

Making off del taller

Making off del taller

Resultat del taller amb els alumnes

Resultat del taller amb els alumnes