Els nostres clients van venir a Pixtin en busca d’assessorament per obrir un establiment d’entrepans en un barri de Vitoria-Gasteiz (Salburua). El principal repte era fer una cosa diferent a tot el que existeix; l’objectiu final, que la gent de la ciutat acabés traslladant-se al nou barri per conèixer la sandvitxeria. Passem a descriure el procés del projecte: Estudi previ A través d’un estudi inicial, vam detectar que els bars i restaurants de la zona resultaven asèptics, impersonals tant en disseny com en concepte. En un barri completament nou, encara mancat de sabor, la primera decisió passava per trobar un estil que, sense resultar una mescla ni renunciar a la condició de nou, fes referència a la tradició dels bars del centre; que unís modernitat amb un estil que resultés familiar i acollidor per a un públic nou al barri però acostumat a viure al centre de la ciutat. La proposta Vam prendre com a punt de partida els bars de lunch novaiorquesos, de constatat èxit entre el nostre target a ciutat més grans com Madrid o Barcelona, però de concepte innovador per a una ciutat més petita com Gasteiz. Respecte aquest look més internacional, vam proposar fer un gest de complicitat a la tradició local. Va ser en aquest punt on vam posar-nos en contacte amb l’arquitecte Ibai Usandizaga per tal que ens ajudés a expressar aquestes idees a través de l’arquitectura. Naming i logotip Sempre amb la idea de resultar propers, es va buscar un nom en èuscar que es diferenciés dels noms de caràcter internacionalista (Mamut, Vendeta) de la competència del barri. Koxka va ser la nostra opció final, un nom sonor y polisèmic, del qual la traducció més usual en català seria “Mossegar” o “Mossegada”, molt apropiat per a una sandvitxeria. El logotip es va treballar de manera coherent amb la idea general de modernitzar la tradició. Amb aquesta finalitat, vam “euskaldunitzar” una tipografia per tal que, tot i mantenint aquest aire tradicional, no resultés tan “pesada” com les clàssiques tipografies basques.  

Els elements gràfics Els elements gràfics giren entorn de tres grans temes que contribueixen a donar cohesió a tot el projecte:

  • Els motius associats a l’espai, com els dibuixos que conformen les rajoles, contribueixen a ajuntar disseny i arquitectura.
  • Els motius associats a la tradició basca (quadres euskalduns, definicions de la paraula en èuscar, tipografia…) ajuden a donar caràcter local a un estil de local internacionalista.
  • S’inclouen també detalls de l’oferta gastronòmica del bar. El pa utilitzat en els entrepans s’inclou a mode de gag humorístic a totes les obres d’art basques, contribuint a explicar el producte, revaloritzar-lo, fer-lo memorable i donar un toc d’humor a la marca.

El resultat El resultat és un bar d’una immillorable relació qualitat preu que s’ha convertit en un referent del barri que segueix atraient gent des de tots els punts de Vitoria-Gasteiz.

Comparteix-nos!