International Joint Conferences on Artificial intelligence

L’ IJCAI  (International Joint Conferences on Artificial intelligence) és a dia d’avui el congrés en intel·ligència artificial de més rellevància a nivell internacional. Les conferències, celebrades biennalment, són coordinades pel comitè de l’IJCAI i les societats responsables en intel·ligència artificial de la nació amfitriona. El 2013 aquesta nació va ser la Xina. En col·laboració amb l’estudi Agitació Gràfica, vam ser els responsables de solucionar la seva imatge de marca.

Plantejament inicial: el logotip Les sigles AI (artificial intelligence) es logotipen en cada certamen fent al·lusió al país amfitrió. En aquesta ocasió, vam voler incidir en la idea d’una Xina que no només és una superpotència en l’era actual sinó que és el bressol d’una cultura mil·lenària responsable de molts dels grans avanços tècnics de la humanitat. És per això que en el context de la intel·ligència artificial optem per utilitzar la cal·ligrafia xinesa com a al·lusió a aquesta continuïtat a través de la història del llegat xinès.

Elements gràfics Una vegada aprovat el plantejament inicial, els elements gràfics mantenen la idea de mostrar la tradició i la idiosincràsia de Xina en un context de modernitat. Optem així per recollir imatges xineses de l’ideari col·lectiu i transcriure-les a manera de codificacions, randoms o sèries d’imatges matemàtiques que, al costat de la modernitat compositiva, aconsegueixen expressar la idea de tradició i modernitat.

La web L’encàrrec ens obligava a solucionar una web de la qual encara no existien continguts. Basant-nos en les edicions anteriors, presentem un model de web modular que serveix com a receptacle de diverses classes d’informació. D’aquesta manera, el client pot distribuir els seus continguts de manera lliure i mantenir una coherència amb la seva identitat corporativa.

Un exemple de treball on-line Per a nosaltres aquest treball ha estat exemplar en el varis sentits:

  • Ens ha demostrat que treballar on-line, sense cap tipus de contacte física (no hem conegut personalment a ningú de l’organització), és possible.
  • Ens ha permès treballar amb una comunitat internacional en un context de diàleg fluid, eficàcia i col·laboració.
  • Ens ha apropat a la cultura xinesa.
  • I a més ens han pagat 😉 

Comparteix-nos!

FacebookTwitterPinterestShare