T’ho creus?

Les peces promocionals i publicitàries són missatges de gran càrrega visual emesos en diferents suports i formats (tríptics, bàners, flyers…) destinats a comunicar una idea concreta a un públic específic en un curt espai de temps. Perquè aquestes peces siguin efectives han de complir amb els següent punts:

  • Cridar l’atenció, almenys prou per no passar desapercebudes entre la quantitat d’estímuls que ens envolten. Això pot aconseguir-se a través d’un bon copy (un text cridaner), una estètica atractiva, un format nou, una idea trencadora, etc.
  • Donar un missatge clar: És molt recomanable que aquest tipus de peces se centrin en un sol missatge. El temps d’atenció que el públic tendeix a concedir-los és reduït pel que la idea a transmetre ha de ser concreta i clara perquè el receptor sàpiga en pocs segons si està interessat o no en el contingut.
  • Resultar creïble: Una vegada el missatge arriba fins a un potencial client, el següent obstacle a superar és el de la credibilitat: si el receptor reconeix a l’emissor i té experiències prèvies positives això no serà un problema, però per als casos en què el receptor no conegui a l’emissor el missatge ha de transmetre confiança. Com? Igual que passa quan coneixem a una nova persona, el primer impacte és purament estètic i d’aquí la importància de la gràfica. En un segon lloc ens cridarà l’atenció l’amabilitat, coherència, correcció, intel·ligència, simpatia… del missatge.
  • Mantenir la imatge de la marca: Important, tant per crear precedents i que et coneguin en un futur com perquè et reconeguin els teus clients actuals.

Llançar una empresa, un producte, un servei, etc., porta en sí un gran esforç i nombroses accions entre les quals, fer un bàner, flyer, cartell, etc., pot semblar insignificant. Aquesta és una de les raons per les quals sovint les petites peces promocionales són víctimes d’un gran descuit. Però mai ha d’oblidar-se que aquestes mateixes peces poden ser –per a molts potencials clients– l’única referència existent d’una marca.

Comparteix-nos!

FacebookTwitterPinterestShare